Samhälls kunskaps uppg - recension av artikel.

"Thaksin döms för maktmissbruk"
* Denna artikeln handlar om Thailands f.d premiärminister som blir dömd för maktmissbruk av landets högsta domstol. Han blev anklagad för att ha använt sina politiska makter för att köpa vackra lägenheter via centralbanken för ett kraftigt minskat pris. Domstolen i Thailand har fryst 12miljarder kronor av Thaksins totala tillgångar. Han blev dömd till två års fängelse men han flydde till London med sin hustru.

* Asså denna artikeln kanske inte spelar så stor roll för mig eftersom jag varken bor eller kommer från Thailand. Men för de som kommer därifrån kanske tycker detta är väldigt fegt och patetiskt att fly från sin dom. Och det blir säkert inte bättre för att han använder sig av sin politiska makt för att köpa attraktiva lägenheter för ett mycket lägre pris - där av maktmissbruk.

*Ja, jag tyckte den var rätt intressant men jag tyckte att den saknade ett slut, den slutade liksom bara med "I stället för att återvända till Bangkok och inställa sig i domstol reste Thaksin tillsammans med sin hustru från Peking till London". Jag menar, de kunde ha nämt om de kan typ gripa honom när han är i London eller så. Nä då, han flydde bara till London sen vet de inget mer.

*Jag har lärt mig Thailand f.d premiärministerns namn och hans hustrus namn (Thaksin och hustrun Tojaman). Och att Thaksin blev dömd för maktmissbruk.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=842528

I'm Joel Andersson and I approve this message.

Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Bra sammanfattat. Helt klart hade de kunnat nämna att Thailand vill få Thaksin utelämnad till Thailand

2008-10-22 @ 13:13:43
URL: http://hristo88.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0